Калинова моя Україна...

Меню сайту
Календар
Головна » Файли » Класний керівник » Класний керівник

Година спілкування «У світі професій»
[ Викачати з сервера (344.0 Kb) ] 30.03.2015, 09:09

Хід заняття

І. Вступне слово вихователя.

Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії», скільки викликає воно емоцій та сподівань і водночас скільки породжує проблем! Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, це щаслива або розбита доля, активне, творче, радісне життя чи байдуже, пасивне існування.

Вже через рік дехто з вас обиратиме собі професію і почне оволодівати нею.

У Загальній декларації прав людини підкреслюється, що кожна людина має право на вільний вибір професії.

Права людини, визначені Декларацією, покладені в основу Конституції України. Так, стаття 43 Конституції України проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку добровільно погоджується.

«Як же із тисяч професій обрати ту, яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію?» – такі   запитання виникли у вас, коли я попередньо провела опитування, готуючись до нашої години спілкування. Сьогодні ми спробуємо разом дати на них відповідь.

ІІ. Повідомлення «Різноманітний світ професій»

Вихователь.  У світі існує безліч професій. Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?

Послухайте повідомлення і, можливо, саме ця інформація допоможе прояснити ситуацію.

Учень. Професія – це певний вид праці. У кожної професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями.  Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв’язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах). Найпоширенішою є класифікація за предметом праці (див. таблицю 1).

Таблиця 1

Класифікація професій за предметом праці

 

Групи професій

Людина - природа

Людина - техніка

Людина - людина

Людина – знакова система

Людина – художній образ

Основні предмети праці

Живі організми, корисні копалини, атмосфера, вода, земля

Технічні системи, машини, агрегати, види енергії

Окремі люди, групи, колективи

Умовні знаки, цифри, шифри, коди, формули, схеми, ноти

Художні образи, твори мистецтва та літератури

Якості, характерні для представників професій групи

 

 

 

 

 

ІІІ. Гра «Аукціон»

Вихователь. Дякую, твоє повідомлення допоможе нам у подальшій роботі. Ще раз погляньте на таблицю «Класифікація професій за предметом праці» і скажіть, які професії, на вашу думку, належать до цих груп?

Виграє та команда, яка назве найбільшу кількість професій певної групи.

( Приклади професій: Л – П: рільник, тваринник, агроном, зоотехнік, геолог, лісник, рибовод; Л – Т: слюсар, токар, монтажник, електрик, водій, інженер; Л –Л: учитель, лікар, продавець, медсестра,  секретар, адвокат, журналіст; Л – З: касир, бухгалтер, економіст, лінгвіст, математик, програміст, набірник; Л – Х: перукар, модельєр, архітектор, фотограф, композитор).

ІV. Гра «Швидко та влучно»

Вихователь.  Чи може бути слідчим неуважний, акробатом – людина, яка страждає запамороченням голови, художником – той, що не вміє образно мислити, а перекладачем – людина, яка погано запам’ятовує? Ні! Що ж необхідно враховувати при виборі професії?

(Учні відповідають: «Стан здоров'я, власні можливості, особисті й суспільні інтереси, розумові здібності»).

Вихователь. А зараз спробуйте обрати із перерахованих якостей ті, які, на вашу думку, є професійно важливими для фахівців певного типу.

(Вихователь роздає таблички: Л – П, Л – Л, Л – З, Л – Т, Л – Х. Учні знімають із дошки потрібний аркуш і прикріплюють його до таблички).

V. Презентація професій.

Вихователь. Уже згадувалося, що на світ близько шести тисяч професій. А які з них – найголовніші, найважливіші для суспільства?

Уявіть, що вас відправляють на незвичайний острів, де є все необхідне для життя, але там немає кому працювати. Кого з фахівців своєї групи ви взяли б на острів? Чому? Обґрунтуйте свій вибір.

(Презентація професій: Л – Л – реклама, Л – П – комікси, Л – З – сценка, Л – Т – пантоміма, Л – Х – гумореска).

VІ. Анкетування (визначення нахилів учнів до типу професій)

Вихователь. На жаль, визначаючи свій життєвий шлях, дуже часто керуються не реальними можливостями, розумовими здібностями, особистими інтересами чи станом здоров'я, а обирають майбутню професію «за компанію», за настановою батьків чи наслідуючи когось. Подібно вчинили й ви, коли самостійно розподілялися на групи. Що ж, давайте перевіримо, чи ви не помилилися у своєму виборі? З допомогою анкети визначимо ваші нахили до певного типу професій.

Припустімо, що після відповідного навчання ви зможете виконувати будь-яку з перелічених нижче робіт. Але якби вам довелось обирати з двох можливостей, то якому виду діяльності ви надали б перевагу? Нижче запропоновано 20 пар тверджень, позначених індексами «а» і «б», що стисло розкривають різні види діяльності. Уважно вивчивши обидва твердження, знаком «+» позначте привабливіший для вас варіант.

Анкета «Твої професійні нахили»

Повний текст Ви можете викачати з сервера за наведеним вище посиланням

Категорія: Класний керівник | Додав: Natali
Переглядів: 1103 | Завантажень: 28 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Пошук
Наше опитування
Ви розмовляєте...
Всего ответов: 94
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz